Dagmar Pecková, Tomáš Šmíd, Allesandro Pasquale
Datum a místo veřejného natáčení: Teatro Out Off, Milán, Itálie, sobota 15.06.2013, 21:00 hod.
Autor znělky: Adam Kraus Hlavní kameramani: Vít Bělohradský, Martin Benoni Režie: David Sís
Kategorie: Sezóna 2013, Milán, Teatro Out Off, tlumočení, Blog SJK
Tři příběhy úspěchu doma i v cizině
Do druhého speciálního dílu Show Jana Krause z italského Milána přijali pozvání světová operní pěvkyně Dagmar Pecková, slavný český tenista Tomáš Šmíd a majitel firmy Mattoni 1873 Allesandro Pasquale. Simultánně tlumočí Petra Škachová, hudebně doprovází DJ Elinka Du.
Moderátor přivítal evropskou operní zpěvačku Dagmar Peckovou. „Proč o mně říkáte, že jsem evropská zpěvačka? Zpívám i v Americe, v Austrálii…“ ohradila se paní Pecková. „Tak vás vítám jako světovou operní zpěvačku,“ uvedl to na pravou míru moderátor. „Vy jste takové enfant terrible světové operní scény,“ zajímal se moderátor, „co je pravdy na tom, že se Dagmar Pecková netají svými mnohdy neotřelými názory?“ Chtěl vědět, co si například myslí o současném trendu, kdy se na evropských operních pódiích čím dál více objevují zpěváci z asijských zemí. „Vezměte si třeba, že po Evropě jezdí deset operních čínských tenorů. V Castlu v divadle je operní zpěvák a má šikmé oči. Nejsem rasista, ale je to prostě zvláštní,“ zamýšlela se paní Dagmar. Jan Kraus se zajímal, co dále paní Peckovou ve světě opery občas zaráží. „Na opeře je hrozné, že se chce na ní každý realizovat. Tak se třeba najme výtvarník, který v životě neslyšel slovo akustika. Mnozí výtvarníci navrhují scénu s prázdným jevištěm a škodí tak našemu hlasu a vlastně i kariéře,“ vysvětlovala paní Dagmar. „Proto je někdy lepší se postavit na koncertní podium a udělat si to po svém, nevázat se přímo na operu,“ vysvětlovala paní Dagmar. „Někde jsem zaznamenal, že operní režisér po vás třeba může chtít, abyste v určitých scénách strnula na místě a nehýbala se,“ zajímal se moderátor. „Ale když pak chcete vyjádřit určité životní rozpoložení, potřebujete k tomu celou tělesnou schránku, která vám rezonuje, a do toho nějaký člověk, který si říká režisér, chce, abyste se nehnula, a ani se nejlépe nenadechla. A když to neuděláte vy, odmítnete ho v tomto poslechnout, udělá to 100 jiných,“ popsala paní Pecková poměry v operním světě. Probrali, jakým způsobem se paní Peckové podařilo skloubit kariéru s mateřstvím a dvěma dětmi. „Já jsem měla přesně měsíc – to bylo dva týdny před porodem a dva týdny po porodu – kdy jsem nezpívala. S druhým dítětem jsem měla totéž. Ale i když máte chůvy, stejně se tomu mateřství vnitřně věnujete,“ vysvětlovala paní Dagmar. „Co bylo horší? Zpívat těsně před porodem, nebo po?“ chtěl vědět moderátor. „Spíše byla složitá jiná věc. Já byla asi v sedmém měsíci v jednom představení skoro čtyři hodiny na jevišti. A to byly rány do břicha, které mi ten malý zevnitř dával! Ten to nesnášel. Ten nenávidí zpěv dodneška,“ vzpomínala paní Dagmar. „Vy žijete v Německu. Proč?“ zajímal se moderátor. „V Německu jsem před 25 lety zahájila dost strmou kariéru. V Berlíně, pak ve Stuttgartu a pak jsem se nakonec do Freiburgu docela normálně, lidsky vdala,“ popisovala paní Dagmar. Svěřila se, že její manžel, pozounista, je úžasný člověk a velmi ji podporuje. „Už se naučil i vařit,“ prozradila. Dodala, že ji vaření moc baví, že by se tomu jednou možná chtěla věnovat jako profesionálka. Moderátor se zajímal o to, jestli operní pěvkyně dnes už nemusí mít nadváhu, aby se do toho takzvaně „opřely“. „Dnešní trend je ten, aby pěvkyně byly nejlépe krásné, vysoké, blonďaté, štíhlé gazelky s dlouhýma nohama, ostatní už se doladí přes mikrofon,“ prozradila paní Pecková. Moderátora zajímalo, jestli se paní Pecková dostala někdy do konfliktu s dirigentem. „No jejej! Ale dnes už vím, po těch letech, že nejen režisér, maminka, ale i dirigent mají vždy pravdu,“ dodala.
Jan Kraus představil slavného českého tenistu Tomáše Šmída. „Nevím, jestli víte, že v době vaší největší slávy jsme vedle sebe hráli na Slávii. Viděl jsem nějaké nedostatky, ale jelikož jste si mne nevšímal, tak jsem vám o nich nemohl říct,“ pobavil moderátor diváky. Tomáš Šmíd prozradil, že v Itálii žije již 20 let a také tu podniká, vlastní se společníkem a kamarádem tři hotely a také hru Bingo, což je obdoba české Sportky. „Vy jste byl představitel ostrého, útočného tenisu. Což dnes hraje třeba Štěpánek,“ nadhodil moderátor a zeptal se hosta, co říká na dnešní hlasové projevy žen tenistek při hře. „Za nás to nebylo, že ty ženské tak hekaly, to asi přehánějí a taky za nás nebylo, že se chodilo během zápasu několikrát čůrat,“ podotkl host. Vrátil se k tomu, že po skončení kariéry mj. rok a půl koučoval Beckera. „Koučování spočívá v tom, že jsem ho připravoval na zápasy, na jeho soupeře,“ vysvětlil. „Hráč si má podle mého vzít kouče proto, aby z něj vycucl, co může,“ charakterizoval úlohu kouče. Podotkl, že v Itálii si na rozdíl od Čech velmi váží sportovců, kteří něco dokázali. „Myslím, že tenisový svaz by měl třeba vždy pozvat bývalé úspěšné tenisty na daviscupové zápasy, ale to se bohužel neděje,“ vysvětlil host podstatu svého někdejšího sporu s tenisovým svazem. Pan Šmíd vyprávěl, že v Itálii se mu žije dobře, že má rád Italy, jejich jídlo i jejich zemi. „Italové vám vysvětlí, že tady jsou moře i hory, takže vlastně nemusí nikam jezdit a učit se cizí jazyky,“ vyprávěl host. „Rekreačně dnes ještě tenis dáte?“ chtěl vědět moderátor. „S kamarádem někdy jo, aby mi pak lépe chutnalo bílé víno,“ přiznal host. Prozradil, že má za sebou operaci kyčelního kloubu. „Jak jste tady spokojený s lékařskou péčí?“ zajímal se moderátor. „No, to bych tady moc nerozebíral. To máte v Čechách lepší,“ vymlouval se host. „Takže tady je to jen na slunění, a na operačku do Prahy? To jste mě tedy potěšil,“ uzavřel to moderátor.
Třetím hostem Jana Krause byl majitel firmy Mattoni 1873 Alessandro Pasquale. „Tady o vás něco píšou. Co tam stojí?“ zajímal se moderátor při pohledu do italského tisku, který ukázal hostovi. „Tam stojí, že čím víc pijete Mattoni, tím je to pro vás lepší,“ vysvětlil host. „Jak to vypadá s lázněmi Kyselka? To je téma, o kterém se u nás stále píše,“ zajímal se moderátor. „Konečně jsme uzavřeli projekty, které nám pomohou řešit tu situaci. Spousta lidí se snažila svalit vinu na Kyselku nebo na mne. Ale o ty budovy se více než 50 let nikdo nestaral. A my jsme se o ně nemohli starat, protože to nebylo v našem vlastnictví. Teď je tam konečně vlastník, s nímž se dá o tom mluvit,“ vysvětloval pan Pasquale. Pan Pasquale vysvětlil, že jeho otec přišel do České republiky v 90. letech a teprve o něco později privatizoval Mattoni. Pan Pasquale firmu převzal v roce 2006. „Jak to vypadá s výsledky od té doby, co jste převzal firmu?“ zajímal se moderátor. „Stali jsme se mezinárodní. Koupili jsme firmu v Rakousku a soustředili se na export,“ vysvětlil host. „Co tomu říká tatínek, jak prosperujete?“ ptal se moderátor. „Volá mi pravidelně, dvakrát denně a jsou to nejtěžší okamžiky dne,“ prozradil pan Pasquale. „Co je podle vás největší problém v Česku v souvislosti s podnikáním?“ chtěl vědět moderátor. „Česká republika se ke krizi stavěla velmi zodpovědně a je velmi solidní. Ale chtělo by to více optimismu,“ vysvětloval host. „Jak často jste v Česku?“ vyptával se Jan Kraus hosta, který odpověděl, že v Praze trvale žije. „Tak to jste dost rozesmátý,“ konstatoval moderátor. Pan Pasquale vysvětlil, že italská kuchyně mu v Praze chybí a že si vaří sám. Dodal, že přítelkyně pochází ze Švýcarska a že nyní čekají rodinu. „Očekáváme rovnou dvě děti, dva chlapečky,“ prozradil pan Pasquale.
– vězte, že… –
Repríza středeční televizní premiéry je odvysílána hned ve čtvrtek dopoledne na TV Prima.
—
Reprízy napříč sezónami pak můžete sledovat nejen po každé středeční premiéře, ale každé úterý večer také na Prima COOL.
…
ON-LINE PREMIÉRA JE (nově) VŽDY VE ČTVRTEK MEZI 01:00 A 05:00 HOD.
Zúčastněte se natáčení!
Od pondělí 18. prosince t.r. vč. bude naší domovskou scénou Divadlo Bez zábradlí!
Poloha: Mapy Google = Plus Code: 3CJC+XQ Praha
Vstupenky si můžete zakoupit v předprodeji na portálech GoOut.net a Ticketportal.cz, přičemž každý z těchto distributorů nabízí vstupenky pro jiný segment v hledišti. V důsledku proticovidových opatření je vysoce pravděpodobné, že několik volných vstupenek bude k dispozici i v den natáčení.
Rezervace vstupenek není možná na žádný termín veřejného natáčení Show Jana Krause!
Pokladna Divadla Archa má pro veřejnost otevřeno Po – Pá 10.00 – 16.00 a vždy 2 hodiny před začátkem natáčení.
Pokladna Divadla Bez zábradlí má pro veřejnost otevřeno Po – Pá 15:00 – 19:00, víkendy a svátky hodinu před představením.
Podmínky účasti na veřejném natáčení v době pandemie covid-19
Kategorie: Sezóna 2013, Milán, Teatro Out Off, tlumočení, Blog SJK