Marsha Kocábová, Tomáš Etzler, Stanislav Sehnálek, Čoki
Datum a místo veřejného natáčení: Divadlo Archa, Praha, středa 31.08.2011 od 19:30 hod.
Autor znělky: David Sís Hlavní kameraman: Martin Benoni Režie: Vojtěch Nouzák
Kategorie: Sezóna 2011, Praha, Divadlo Archa, Blog SJK
Hosty v prvním poprázdninovém díle Show Jana Krause, který se také poprvé natáčel v pražském Divadle Archa, byli spisovatelka, a bývalá manželka Michaela Kocába, Američanka Marsha Kocábová, český novinář a držitel ceny EMMY Tomáš Etzler a Stanislav Sehnálek a jeho rotvajlerka Čoki.
V moderním prostředí podzemního sálu divadelní Archy, které si štáb i diváci velmi chválili, si v příjemné atmosféře Jan Kraus povídal s Marshou Kocábovou o jejích zkušenostech z dob komunismu v tehdejším Československu, s Tomášem Etzlerem o češtině i čínštině a potřásl si packou s fenkou Čoki a s jejím pánem Stanislavem Sehnálkem probral Čokininy výjimečné degustační schopnosti.
Jan Kraus přivítal Marshu Kocábovou, která se jako manželka Michaela Kocába přistěhovala před třiceti lety z USA do komunistického Československa. Marsha prozradila, že ji na přistěhování se do komunistické země lákala i chuť „zakázaného ovoce“. „A taky tam byla naivita,“ dodala Marsha. Jana Krause zajímalo, jak se na to tehdy dívali její známí v USA a její rodiče. „Pojmenovali to tak, že jsem cvok. Mojí mámě říkali její přátelé, proč mě prý násilím nevytáhnou zpátky. Měli o mě strach, neznali Michaela…“ „A myslíte, že by je to uklidnilo, kdyby ho znali?“ rýpnul si Kraus.
Jan Kraus připomněl, že Marsha napsala na základě svých postřehů a zkušeností knihu o tom, jak se Američance žilo v komunistické zemi. „Ty vaše postřehy jsou pro nás moc cenné. Například jak zmiňujete český fenomén, kdy si návštěva půjčuje teplé bačkory od majitele bytu,“ zmínil Kraus. Marsha také vzpomínala, jak jí tehdy na první pohled připadalo Československo hnědé, šedé a uniformní. „Všichni nosili stejný černý bundy, stejný oblečení a nikdo se nesmál. A ty potraviny, ty pro mě byly šok, já jsem nejdřív myslela, že jsem někde ve skladu. Ty papírový obaly, ze kterých se nedalo poznat, co to je. Člověk si taky musel vzít košík a já do obchodu často vlítla bez košíku a hned na mě křičeli. To bylo prostě hrozný,“ vzpomínala Marsha.
„Rok jste teď žila v Americe. Jak se teď s ročním odstupem díváte na Čechy?“ zajímal se Kraus. „Šokovalo mě, že třeba lidi na ulici jsou k sobě neslušní, nejsou vůbec zdvořilí, jdete do obchodu a stejně vám dají najevo, že obtěžujete… To mi před rokem tak hrozné nepřipadalo, zhoršilo se to,“ popsala své pocity.
Moderátor se zajímal o to, zda Marsha někdy litovala, že se tehdy odstěhovala do Čech. „Ne, toho nelze litovat,“ odpověděla. Nakonec s ní Jan Kraus probral rozdíly mezi českými a americkými muži. „Tady jsou ženy silné, vše umějí, vše zvládnou – a muži jsou tady hlavně roztomilí a hezcí. V Americe to je naopak. Tam musí všechno umět a zvládnout muž,“ vysvětlila Marsha. Posteskla si také, že v Čechách se málo mluví o lásce a že čeští chlapi chtějí, aby ženy plnily roli milenky nebo babičky. „Neslyším tady od mužů, že milují své ženy.“
Jan Kraus přivítal Tomáše Etzlera, jednoho z mála Čechů, kteří pracovali pro CNN. „Vy jste kromě toho navíc dostal prestižní cenu Emmy, což je něco jako herecký Oscar,“ dodal moderátor. Tomáš prozradil, že v roce 1991 odešel do USA, kde chtěl zkusit prorazit. „První rok mě to bavilo – to mytí oken a záchodů. Připadal jsem si, jako že žiju román Jacka Kerouaca. Ale po roce mě to přestalo bavit. Šest let jsem marně v různých televizích ukazoval kazety z pořadů, které jsem dělal v ostravské televizi, a nikoho to nezajímalo… Pak se stala tragédie v Denveru, kde jsem zrovna studoval, a já jsem začal pracovat jako šofér pro štáb CNN, který tam točil. Přemýšlel jsem, jak by se to dalo natočit, přišel jsem s nápady za šéfredaktorkou a ona mi dala šanci… V CNN jsem byl 7,5 roku,“ vyprávěl Tomáš. Ukázal fotografie, které se vázaly k jeho práci pro CNN. Popsal historku, kdy se ocitl uprostřed minometné palby a jako jeden z mála lidí vyvázl pouze s pár škrábnutími… Prozradil, že se svou ženou, švýcarskou novinářkou, pracují a žijí v Číně a mají spolu dvouletou dceru. Tomáš předvedl výslovnost několika čínských slovíček, která umí. „No, nezbývá mi než vám věřit, že to tak je,“ rozesmál se moderátor. Jana Krause zajímalo, jak vypadá soužití dvou novinářů v Číně. „Když čínský disident dostane cenu, tak to u nás vypadá jako v blázinci,“ prozradil Tomáš. „Jak nás vidí Číňani?“ zajímal se Kraus. „Mám pár známých, kteří byli v Čechách a všichni mi říkali, že se jim u nás líbilo, že je to u nás takové volnější, pomalejší… Na rozdíl od nás jsou Číňani nesmírně pracovití, cílevědomí…“ Moderátor chtěl vědět, jak dlouho se Tomáš ještě zdrží v Číně. „Jak dlouho to vydržím… Tam se odhaduje životnost cizího novináře 4-5 let, já jsem tam už 5 let. Asi proto, že jsem odolnější, když jsem vyrůstal v komunismu,“ pobavil Tomáš publikum.
Moderátor přivítal Stanislava Sehnálka a jeho fenku Čoki. Pan Sehnálek předal moderátorovi věnec a také bylinky, které mu přinesl jako dárek. „Jedna z nich je bylina nesmrtelnosti,“ vysvětlil Sehnálek. Pověděl o sobě, že jeho paní má ve Zlíně květinářství a že jsou specialisté na orchideje. „Můj tchán byl jeden z prvních zahradníků u nás, kteří se zaměřili na orchideje. Tehdy se mu všichni smáli, že se zbláznil. Orchideje tehdy měli jen továrníci, obyčejní lidé ne. A on přitom předběhl dobu…“ Představil svou fenku: „Toto je Čoki, moje dáma číslo jedna, tu mám na parádu. Dámu číslo dvě, manželku, tu mám na práci,“ vysvětlil. Jana Krause zajímalo, jestli Čoki opravdu umí rozeznat pivo dvanáctku od desítky, jak se o ní říká. „Samozřejmě! A když přijde do restaurace, tak sedí na židli. Tady jí nedáte ani židli,“ kritizoval Sehnálek, načež fenka Čoki dostala svou židli, nicméně za chvíli si přisedla na sedačku k ostatním hostům. Moderátora zajímalo, jak se u Čoki objevil její sommeliérský talent a kdy si oblíbila pivo. „Manželka jí dala jednou líznout a pak to Čoki začala vyžadovat. Jak čas plynul, přešla na dvanáctku. Dnes už desítku skoro nebumbá.“ Jan Kraus nabídl Čoki na ochutnání dvě piva – a Čoki přede všemi ukázala, že pije skutečně jen dvanáctku… „Mluvil jste o tom s ochránci zvířat, že váš pes chlastá?“ rozesmál nakonec Kraus publikum. „Ona by vám mohla vydělat ohromné peníze jako ochutnávačka,“ dodal moderátor.
– vězte, že… –
Repríza středeční televizní premiéry je odvysílána hned ve čtvrtek dopoledne na TV Prima.
—
Reprízy napříč sezónami pak můžete sledovat nejen po každé středeční premiéře, ale každé úterý večer také na Prima COOL.
…
ON-LINE PREMIÉRA JE (nově) VŽDY VE ČTVRTEK MEZI 01:00 A 05:00 HOD.
Zúčastněte se natáčení!
Od pondělí 18. prosince t.r. vč. bude naší domovskou scénou Divadlo Bez zábradlí!
Poloha: Mapy Google = Plus Code: 3CJC+XQ Praha
Vstupenky si můžete zakoupit v předprodeji na portálech GoOut.net a Ticketportal.cz, přičemž každý z těchto distributorů nabízí vstupenky pro jiný segment v hledišti. V důsledku proticovidových opatření je vysoce pravděpodobné, že několik volných vstupenek bude k dispozici i v den natáčení.
Rezervace vstupenek není možná na žádný termín veřejného natáčení Show Jana Krause!
Pokladna Divadla Archa má pro veřejnost otevřeno Po – Pá 10.00 – 16.00 a vždy 2 hodiny před začátkem natáčení.
Pokladna Divadla Bez zábradlí má pro veřejnost otevřeno Po – Pá 15:00 – 19:00, víkendy a svátky hodinu před představením.
Podmínky účasti na veřejném natáčení v době pandemie covid-19
Kategorie: Sezóna 2011, Praha, Divadlo Archa, Blog SJK