Vojtěch Dyk, Kateřina Daczická, Radek Ptáček
Datum a místo veřejného natáčení: Divadlo Archa, Praha, úterý 13.09.2016 od 19:30 hod.
Autor znělky: Adam Kraus Hlavní kameraman: Martin Benoni Režie: Vojtěch Nouzák
V tomto dílu Show Jana Krause se představili herec a zpěvák Vojtěch Dyk, baronka Kateřina Ludmila Anna Daczická z Heslova a klinický psycholog Radek Ptáček.
Prvním hostem dnešního večera je mladý, nadaný, úspěšný herec a zpěvák Vojtěch Dyk. „Já jsem také ještě fotbalista,“ doplňuje výčet svých dovedností umělec, „plně maniakální fotbalista. A aktuálně jsem přestoupil za deset tisíc do SK Vacov, který je tedy nyní mým domovským klubem. Pak ještě hraju za jeden charitativní tým – Real TOP Praha.“ Tam podle svých slov zná spíše než své spoluhráče jejich manželky, se kterými se sbližuje při čekání na střídačce na lavičce. Vacov je vesnice na Šumavě, kam jezdí Vojta relaxovat a odpočívat. „Letos jsem tam ovšem nebyl úplně celé léto, protože jsme s rodinou odjeli po dlouhé době na dovolenou, do Toskánska. Jeli jsme tam úplně všichni, i s mými rodiči a s rodiči mé partnerky,“ říká o letošním létě Vojtěch Dyk, který je, ač s rozdílným příjmením, synem významného literárního historika Radko Pytlíka. Protože si Vojtův tatínek zažil se svým příjmením různá traumata, rozhodli rodiče, že jejich syn bude nosit příjmení po matce. „Já naopak nyní uvažuju o tom, že kdybych někdy, nedejbůh, vydal nějaké básně nebo něco takového, tak bych si vzal pseudonym Pytlík,“ dodává na vysvětlenou herec, který si svého otce, nepřekonatelného znalce díla a života Jaroslava Haška, velice váží. „Když jsem chodíval na DAMU,“ vzpomíná s úsměvem na profesní zásahy svého otce, „tak jsem měl po každé premiéře připravený takový čtyřstránkový elaborát o tom, jak bych to měl hrát, proč bych to měl hrát, co vůbec hraju. A na konci byl vždy dodatek, proč bych to vlastně vůbec neměl dělat.“ V současné době vzbudil Vojtěch Dyk velký rozruch svým novým projektem, Bernsteinovou mší. „Já jsem dřív zpívával v takovém pěveckém sboru, Pueri gaudentes, a tahle věc, která je pro mě těžko zařaditelná, protože to není ani opera, ani muzikál, ani hra, ani scénický koncert… prostě mše, se hrála v roce 1997 na Pražském hradě a já jsem tam zpíval nějaké sólo,“ vysvětluje Vojta vznik svého projektu, „a od té doby si to vlastně pořád broukám, takže jsem si řekl, že se k tomu vrátím a zazpívám si tu hlavní roli celebrujícího kněze.“ O svém soukromém životě jako otec tří synů říká: „Žít se čtyřma pinďourama je prostě náročný! I já jako ten hlavní pinďour si občas musím zajít někam mezi ženy, abych se nezbláznil. Ale Táňa se má s náma dobře. Už dávno si však musela vytvořit takový spolek, jmenuje se to G6 neboli Girls Six, což je takový pipi spolek, kde se sejde se svými souputnicemi, a rozebírají právě to, co u nás doma nejde, třeba tři a půl hodiny.“
Dalším zajímavým hostem dnešního večera je Kateřina Daczická, která pracuje jako daňová a účetní poradkyně. „Nejsem přímo potomkem Mikuláše Dačického z Heslova,“ opravuje hned v úvodu baronka svého hostitele, „on byl můj praprastrýc. On totiž neměl žádné děti. Byl sice docela prostopášný, ale děti kupodivu žádné neměl. Já jsem z linie jeho nevlastního bratra.“ Český spisovatel a šlechtic Mikuláš Dačický, jehož podobiznu a erb rodu promítne divákům Jan Kraus na monitoru v pozadí, byl z deseti dětí a především jeho tatínek byl dvakrát ženatý, takže přímý potomek paní Kateřiny je takříkajíc z jiného vrhu. Ovšem portrét slavného předka má rodina stále v držení. „Šlechtické tituly byly sice v roce 1918 zrušeny, ale měly by být zrušeny tím, kdo je udělil. A Masaryk nebyl král, takže já nevím, jestli se můžeme shodnout na tom, že to platí,“ vysvětluje paní baronka nejasnosti kolem používání šlechtických titulů, přičemž některé tituly bylo právě až do roku 1918 možno i koupit. „Tituly rozlišovaly nižší a vyšší šlechtu a baron je první stupeň té vyšší šlechty, která se dědí po meči i po přeslici,“ dodává baronka, jejíž kořeny zasahují přes prababičku až ke Karlu IV.: „Já jsem 21. generace od Karla IV. a letos v souvislosti s oslavami jeho narození jsem pociťovala opravdu velkou hrdost.“
Závěr večera bude patřit poslednímu hostovi, kterým je psycholog a soudní znalec Radek Ptáček, který se mimo jiné zaobírá syndromem vyhoření. „I já se občas cítím takový mírně ohořelý,“ přiznává se smíchem odborník. „Syndrom vyhoření má tu výhodu, že mu lidi rozumí a že nepotřebuje žádné velké psychologické definice. Podobně, jako když jste zamilovaný. Prostě to víte.“ O syndromu vyhoření se v posledních letech hodně mluví, ovšem není to stav, který by byl diagnózou, může být však příčinou jiné diagnózy. Jak z toho ven? „Je to opět podobné jako s tou láskou. Musíte se znovu zamilovat.“ neváhá s odpovědí pan Ptáček, ale vzápětí dodává, že nejdůležitější je prevence. „Vyhoření není jen o tom člověku, ale i o práci, kterou dělá. Takže aby se z toho dostal ven, musí udělat něco nejen ten, koho vyhoření postihlo, ale i jeho zaměstnavatel. A když ten nic neudělá, tak budete planout dál. Pokud člověk zaměstnavatele nemá, musí si promluvit sám se sebou.“ Co vede k syndromu vyhoření? Kdo je jím nejvíce ohrožen? A naplňuje jeho typické příznaky Jan Kraus? To a mnohem více se dozvíte v tomto dílu Show Jana Krause!
Autor hudby: Leonard Bernstein
Autor textu: Leonard Bernstein, Stephen Schwartz
Zpívá: Vojtěch Dyk
Hrají: Matej Benko – klavír, Michal Žáček – flétna
– vězte, že… –
Repríza středeční televizní premiéry je odvysílána hned ve čtvrtek dopoledne na TV Prima.
—
Reprízy napříč sezónami pak můžete sledovat nejen po každé středeční premiéře, ale každé úterý večer také na Prima COOL.
…
ON-LINE PREMIÉRA JE VŽDY V NEDĚLI VE 20:00
Zúčastněte se natáčení!
Vstupenky si můžete zakoupit v předprodeji na portálech GoOut a Ticketportal, přičemž každý z těchto distributorů nabízí vstupenky pro jiný segment v hledišti. S ohledem na proticovidová opatření je vysoce pravděpodobné, že několik volných vstupenek bude k dispozici i v den natáčení.
Rezervace vstupenek není možná na žádný termín veřejného natáčení Show Jana Krause!
Pokladna Divadla Archa má pro veřejnost otevřeno Po – Pá 10.00 – 16.00 a vždy 2 hodiny před začátkem natáčení.
Podmínky účasti na veřejném natáčení v době pandemie covid-19
Kategorie: Sezóna 2016, Praha, Divadlo Archa, Blog SJK