Ondřej Gregor Brzobohatý, Anežka Rusevová, Karolína Mrozková
Datum a místo veřejného natáčení: Divadlo Archa, Praha, úterý 10.01.2023 od 19:30 hod.
Autor znělky: Adam Kraus Hlavní kameraman: Martin Benoni Režie: Jan Bártek
Kategorie: Sezóna 2023, Praha, Divadlo Archa, Blog SJK
PŘEHLED MV ČR, HZS ČR a NAKIT NAŠI UKRAJINCI – ROZCESTNÍK POMOCI
Óda na muzikály, jak se vyblbnout s němčinou a rizikové investice
Pozvání do tohoto dílu Show Jana Krause přijali muzikant a herec Ondřej Gregor Brzobohatý, herečka Anežka Rusevová a investorka a topmodelka Karolína Mrozková.
Novou sezonu Show Jana Krause odstartuje jako první host skvělý muzikant Ondřej G. Brzobohatý, který nedávno uvedl v Hudebním divadle Karlín kultovní komedii Slunce, seno, jahody (podle filmového scénáře Zdeňka Trošky) v muzikálovém provedení. „Jsem velice rád, že se to líbilo i Troškovi, když byl na premiéře,“ říká spokojeně autor hudby i libreta. „Když jsme oznámili, že budeme uvádět tento muzikál, vyslechl jsem si toho hodně,“ vzpomíná na kritiku, která se na něj v souvislosti právě s tímto muzikálem sesypala. „Jak zbožňuju Broadway v New Yorku a West End v Londýně, tak tam jezdím už řádku let. A taky zbožňuju skvělé komedie,“ popisuje dále Ondřej s tím, že měl pocit, že u nás to chybí. „Je tady zastoupeno všechno možné včetně různých historických postav, i hysterických postav a podobně. Tak jsem si říkal, že by komedie byla fajn. A která je ta nejvíc populární komedie v Česku? Slunce, seno, jahody.“ Tento film měl prý navíc od malička vyloženě rád, a tak ho neodradilo ani to, že se řada herců a tanečníků, které by ve svém muzikálu rád viděl, vůči tématu vyhranila a roli odmítli. „Když pak ale viděli, jak jsem to zpracoval, tak ne že by vyloženě litovali, ale uznale říkali, že jsou překvapení.“ Ondřej se vyzná z toho, že láska k muzikálům ho provází již od dětství a že víceméně vyrostl na představení Bídníci ve Vinohradském divadle, ve kterém hrál i jeho tatínek Radoslav. „Byl jsem i na Jesus Christ Superstar, pak táta šel do Karlína, kde hrál v různých muzikálech, takže já jsem na muzikálech vyrůstal a zbožňuju ten žánr. Akorát se stalo někdy na konci devadesátých let a přelomu milénia, že se to v uších většiny lidí – mám ten pocit – trošku devalvovalo. Ale ten žánr sám o sobě je fascinující a dělat to poctivě, dobře a správně je ten klíč. Já jsem představením Slunce, seno, jahody chtěl lidi dostat do Karlínského divadla,“ dodává nervózně, neboť se prý nerad chválí. Ovšem skutečnost je taková, že se mu to povedlo, neboť je vyprodáno. Mezi jeho další úspěšné počiny patří muzikál Legenda jménem Holmes, kde v hlavní roli původně vystupoval Vojtěch Dyk. „Teď jsem do toho spadnul tím, že to i hraju,“ připomíná, že hlavní role připadla nyní jemu. „A musím říct, že to možná píšu až moc těžký,“ směje se. „Teď když jsem to musel hrát, uvědomil jsem si, jak moc je to náročné. Ale původně to bylo pro Vojtu Dyka, který má hlasový i herecký rejstřík trochu někde jinde, a já jsem to psal vyloženě pro něj.“ Aktuálně pak připravuje pro karlínské divadlo další bombu – muzikál podle oblíbené pohádky Anděl Páně s libretem od autorky scénáře Lucie Konášové. „Je to nádherná klasická česká pohádka,“ libuje si a prozrazuje, že se navíc v konkurzu na herecké obsazení daří vybírat skvělé lidi. Na poli pracovním se mu tedy daří víc než dobře, ale stěžovat si prý nemůže ani na soukromý život. „K životu člověk potřebuje štěstí,“ říká mnohosmyslně s tím, že on ho má a je rád, že se mu to podařilo. „Ve chvíli, kdy dochází k nějakému nedorozumění, že každý v tom páru mluví jinou řečí, stane se to, že v nějaký moment už to člověk vzdá. Já jsem to vzdal, což mi vůbec není ke cti,“ vrací se v závěru k rozpadu svého manželství. „Byl jsem iniciátorem rozchodu, a proto jsem na pranýři.“
Místo na červené pohovce dnes večer přijme také herečka Anežka Rusevová, která svého hostitele potěší starými fotografiemi z představení, ve kterém účinkoval v roce 1987 s jejím tatínkem, již zesnulým hercem Radanem Rusevem. Krom toho, že Anežka hraje hned v několika divadelních představeních na českých scénách, patří mezi několik málo českých hereček, které si občas zahrají i v Německu. „Já jsem tam rok studovala, ještě když jsem byla na DAMU, a pak jsem se seznámila s režisérkou, která tam tehdy taky studovala, a ona mě potom oslovila do projektů v Norimberku. A ještě jsem ve dvou projektech v Berlíně,“ vypočítává mladá umělkyně, která se prý s němčinou dobře popasovala už na střední škole. „Dost mi nešly některé exaktní předměty, jako například matematika, fyzika, chemie, tak jsem se snažila to vykompenzovat a němčina mi šla.“ To, jak moc dobře, předvede Anežka pro potěchu ucha obou přítomných mužů krátkým úryvkem z jednoho ze svých představení. „Myslím, že němčina je strašně dramatický jazyk a na jevišti zní velice dobře,“ dodává s tím, že německé divadlo se celkově dělá expresivněji, a proto v něm jazyk Goethův dobře rezonuje. „Pro někoho to může být příliš, ale mě to hrozně baví. Člověk se tak jako vyblbne.“ Zatímco tady ji prý někdy upozorňují, že by měla ve svých projevech ubrat, v Německu se to prý moc líbí. Má tam již od dob studií řadu přátel, a dokonce i agentku. „Zatím se ale nic moc neděje,“ říká trochu zklamaně. „Jsem dost houževnatá, pořád píšu nějakým castingovým režisérům maily… Ráda bych si v Deutschlandu zatočila.“ Díky Anežce se navíc dozvíme i to, jaký vztah k němčině má Jan Kraus a jak se s ní ve škole popasoval on.
Jako třetí host se představí modelka a investorka Karolína Mrozková, která má za sebou focení pro prvotřídní světové značky a přední módní časopisy. „Začala jsem v době, kdy ještě vůbec nebyl Instagram, a pak to do nás narazilo jako vlak,“ vzpomíná. „Začínala jsem hodně přehlídkami a dělala jsem to naplno čtyři roky. Po střední škole. Pak jsem začala studovat finance a marketing na newyorské univerzitě i během toho modelingu.“ Nyní pracuje pro kapitálový fond a pohybuje se tak především ve financích. „Dělala jsem pět let v Americe pro jeden mezinárodní fond a teď jsem nastoupila tady,“ popisuje. „Investujeme do technologických start-upů, tedy těch, co začínají, do dvou tří let jejich růstu.“ V našem regionu vidí dobrý potenciál. „Investujeme především v oblasti softwaru, děláme hodně AI, Cyber Security. A protože investujeme na samém počátku, býváme často úplně prvními investory.“ Ovšem ani modeling nepověsila definitivně na hřebík a občas prý něco nafotí. Podaří se moderátorovi přesvědčit Karolínu, aby investovala do jeho poněkud nejasného projektu na software monitorující plagiátorství v oblasti muzikálů? To a mnohem více se dozvíme v tomto dílu Show Jana Krause!
– vězte, že… –
Repríza středeční televizní premiéry je odvysílána hned ve čtvrtek dopoledne na TV Prima.
—
Reprízy napříč sezónami pak můžete sledovat nejen po každé středeční premiéře, ale každé úterý večer také na Prima COOL.
…
ON-LINE PREMIÉRA JE VŽDY V NEDĚLI, NEJPOZDĚJI VE 20:00
Zúčastněte se natáčení!
Vstupenky si můžete zakoupit v předprodeji na portálech GoOut a Ticketportal, přičemž každý z těchto distributorů nabízí vstupenky pro jiný segment v hledišti. S ohledem na proticovidová opatření je vysoce pravděpodobné, že několik volných vstupenek bude k dispozici i v den natáčení.
Rezervace vstupenek není možná na žádný termín veřejného natáčení Show Jana Krause!
Pokladna Divadla Archa má pro veřejnost otevřeno Po – Pá 10.00 – 16.00 a vždy 2 hodiny před začátkem natáčení.
Podmínky účasti na veřejném natáčení v době pandemie covid-19
Kategorie: Sezóna 2023, Praha, Divadlo Archa, Blog SJK